Firemní koučink je užitečný, jak v malých, tak velkých společnostech. Může probíhat formou individuální nebo týmovou. Oblasti, kde se obvykle využívá koučinku k rozvoji zaměstnanců, jsou:
- zvyšování produktivity práce
- zdokonalení v time managementu
- zlepšování pozice na trhu
- řešení konfliktů na pracovišti
- zlepšení komunikačních schopností
Pro manažery je koučink přínosný zejména:
- rozvoj schopností pro vedení a řízení
- nastavování efektivních strategií
- zvýšení pracovní výkonnosti
- zabránění pracovnímu přetížení a vyhoření
- posílení rozhodovacích a komunikačních kompetencí
- odstranění problémů v týmech
- zvýšení výkonnosti týmů
Výsledky práce s koučem, které udávají firemní klienti:
Zvýšení sebeúcty a sebevědomí uvedlo 80 % firemních klientů, 73 % klientů zlepšení pracovních vztahů, 72 % zlepšení komunikačních schopností, posun v interpersonálních dovednostech uvedlo 71 % firemních klientů, zvýšení pracovního výkonu 70 %, 67 % dotazaných uvedlo větší rovnováhu mezi pracovním a osobním životem, 63 % obecné prožívaní větší spokojenosti, 62 % větší pracovní příležitosti, 61 % osobní organizaci, zlepšení při řízení podnikání uvedlo 61 % firemních klientů , posun v plánování 57 %, zvýšení výkonnosti týmu 51 % a 38 % zlepšení firemní kultury, 27 % lepší finanční a 15 % investiční plánování.
Navrátnost nákladů na koučink (ROI)
Proběhlá studie v letech 2000-2003 v USA ukázala navrátnost investice 529%. Další studie z roku 2009 uvedla medián návratu 700% počáteční investice firem do koučinku. Zdroj: ICF: Executive Summary April 2009
Pracovali jsme na projektech:
- VODAFONE
- AIRBANK
- FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ (MPSV)
- ČESKOMORAVSKÁ STAVEBNÍ SPOŘITELNA
- PROFI CREDIT CZECH A.S.
- ČESKÁ POJIŠŤOVNA
- AUTOEXPERT PRAHA
- CIEE PRAGUE
- PEOPLE FACTORY
- A4M INVENTION
- NESTLÉ a další
Jak a proč koučink funguje včetně popisů případů z naší praxe naleznete zde.